3. 2. 2023

Zatímco v minulém volebním období byly poradní komise rady otevřeny všem občanům Prahy 12, současné vedení, aby si ušetřilo práci s nepohodlnými členy, tyto komise zredukovalo. Jedna komise tak má maximálně patnáct členů včetně předsedy. Argumentem rady je, že komise s více členy se postupně, s tím jak členové přestávají docházet, stávají neusnášení schopnými. Což je pravda tak na půl. Předseda komise měl vždy právo člena, který na schůzky nedochází po určitém počtu absencí vyloučit. Komise tak navštěvovali ti, kteří o to měli zájem a ve většině případů bylo možné hlasovat. Pokud ne, bylo to spíš chybou předsedy, že možnost vylučovat absentéry nevyužil. Teď tedy fungují komise plné „prověřených“ zástupců lidu a seznamy s jejich „nepohodlnými“ náhradníky. V případě Strany Zelených je dobrým příkladem náš člen Zbyněk Uzel a komise dopravy, kde v minulém období zasedal. Ta se dlouhodobě věnuje víceméně pouze individuální, automobilové dopravě a ostatní formy dopravy považuje za nezajímavé. Proč v ní tedy mít člena, který proti ní brání hromadnou dopravu, chodce a cyklisty? Předpokládám, že v tomto volebním obdobím zůstane zachována i agenda této komise. Ta v minulých volebních obdobích fungovala především jako stroj na schvalování nejrůznějších vjezdů a přístupových cest. Všechna rozhodnutí o budování nových parkovacích míst, změnách dopravního značení nebo dokonce koncepci rozvoje dopravy na Praze 12 se v této komisi neřešila. A řešit asi ani nebude, ještě by to mohlo být málo devadesátkově pro-automobilové…

Jiří G. Růžička